Zo staat Max en Moritz er nu bij

      Geen reacties op Zo staat Max en Moritz er nu bij

De afgelopen weken hebben we de werkzaamheden bij Max en Moritz op de voet gevolgd. Vlak na de kerstvakantie begon de daadwerkelijke bouw van de twee banen. In totaal zijn er 60 baandelen geplaatst die samen twee banen van 300 meter per baan vormen.

Nu dat deel van de bouw van de nieuwe attractie is afgerond kan er weer volop worden gewerkt aan de afwerking van details, de omgeving van de familleachtbaan en de wachtrij.

Op foto’s is te zien dat bij de entreepoort inmiddels het eerste detail is geplaatst dat een koekoeksklok moet voorstellen. Een stukje verderop zijn de bouwvakkers druk bezig met het plaatsen van een houten schutting tussen de pilaren. Deze schermen straks het gebied van de attractie af en zorgen voor een scheiding met het naastliggende wandelpad.

Op de plek waar de buitenwachtrij komt zijn al houten pilaren geplaatst. Verder zijn er op verschillende plekken decoratieve deuren toegevoegd en zien we bovenaan het stationsgebouw een slinger met lampjes. Of de lampjes tijdelijk of definitief zijn is nog niet bekend.

Max en Moritz wordt een dubbele powerd coaster, hierdoor is er geen liftheuvel nodig omdat de treinen aangedreven worden door elektriciteit. De achtbaan is geschikt voor de hele familie maar speciaal voor kinderen tussen de 4 en 10 jaar oud. De leverancier van de baan is de Duitse fabrikant Mack Rides en kosten zijn 15 miljoen eeuro. De opening staat gepland voor april dit jaar.

Reacties