Efteling

Efteling jaaroverzicht 2017

Verwachte leestijd: 1 minuut.

2017 is alweer bijna ten einde en het jaar is voorbijgevlogen. Kijk nu mee naar de hoogtepunten van dit jubileumjaar!

Dit jaar bestond de Efteling maarliefst 65 jaar, en dat werd natuurlijk gevierd! Op 31 mei kreeg het park nieuwe parkmuziek, werd er een nieuwe tentoonstelling in het Efteling Museum geopend én werd ook de derde verblijfsaccommodatie geopend: Vakantiepark het Loonsche Land. Ook werd op 1 juli de grootste en duurste jubileumattractie van de Efteling geopend: Symbolica!

Maar er waren ook nog andere leuke evenementen dit jaar. Zo konden mensen zich weer aanmelden voor de Open Golfdag in het Efteling Golfpark en kon je de Efteling bewoners spotten bij Koningsdag in Tilburg. Een ander groot evenement was de bloemencorso in Valkenswaard. Een parade met wagens die volledig bedekt waren met bloemen. Het thema van dat corso was natuurlijk ’65 jaar Efteling in bloemen’.

Lees ook:  Geen reserveringskosten meer bij Efteling Musicals

Zoals elk jaar konden we ook dit jaar weer genieten van de leukste Efteling Musicals. Zo was de musical Pinokkio nog steeds op tournee, speelde de Gelaarsde Kat in het Efteling Theater, en kunnen we momenteel Sprookjessprokkelaar de musical bezoeken in de Efteling.

Naast de speciale gebeurtenissen konden we ook weer genieten van (terugkerende) evenementen zoals het Midsummer Festival, Negen Pleinen Festijn, en de Winter Efteling.

Kijk hieronder naar het jaaroverzicht van 2017 in deze 8 minuten durende video: